niedziela, 21 kwietnia 2013

Pielegnacja wlosow

Chociaz  wpis bedzie malo oryginalny moze kogos zainteresuje. Ja sama osobiscie lubie czytac tego typu wpisy bo czasem dowiaduje sie czegos nowego. Od kilku miesiecy mieszkam w UK i nie mam tu mozliowsci uzywac polskich sprawdzonych kosmetykow, dlugo mi wiec zajelo  opanowanie tu pielegnacji moich wlosow. Pierwsze miesiace  byly okropne dla moich wlosow, plakalam nie widzac co robic. NIe dosc ze dluga zima, mocno chlorowana woda w UK to jeszcze bark widze na temat kosmetykow tutaj. Teraz , kiedy juz wiem jakich kosmetykow uzywac do pielegnacji  moje wlosy odzyly.

Mycie :


Naked Smooth Silky Shampoo – straight or longer hair

Szampon jest bez SLS oraz zbednych  chemii,  polecany dla wegan. Ladnie myje wlosy , zostawia je miekkie i  jak na szampon- odzywione. Z tego co wiem nie jest dostepny w Polsce , za moj zaplacilam kolo 5F. Wlosy myje 2-3 razy w tygodniu.


Odzywianie:

Naked Smooth Silky Conditioner – straight or longer hair
Odzywka  ma wysoko w skladzie olej jojoba. Nie zawiera silikonow, wlosy mam po niej naprawde bardzo bardzo miekkie. Cena to okolo 5F. Staram sie trzymac ja na wlosach od 5-15 minut , zawsze tuninguje  z  miodem
 +
Organix - Nourishing Coconut Milk Conditioner

Ta odzywka posiada  aminokwasy jedwabiu, olej jojoba, pantenol i silikon , jedyna proteinowa odzywka ktora odpowiada moim wlosa. 


Aktualnie uzywam jeszcze maski Naked z kokosem oraz maslem shea niestety jej sklad jest przecietny , maska jest wygladzajaca i nablyszczajaca jednak moim wlosa nieszczegolnie podeszla.


Odzywianie od srodka:


Co dzien pije  herbatke z pokrzywy.


Inne: 

Staram sie przed kazdym myciem  uzywac wlasnego serum  w ktory sklad wchodzi miod,olej rycynowy  badz olejek ze slodkich migdalow, odrobina odzywki bez silikonu oraz woda poniewaz moje wlosy lubia  byc olejowane na mokro.  Minimum trzymam pol godziny, najdluzej noc. 



Co dzien zabezpieczam  koncowki serum Biovax witamina A+E lub oraz Pure Coconut Oil Serum




Wazne rowniez jest samo rozczesywanie wlosow, nie sadzilam jaka duza role ono gra poki  po wielu miesiacach  zakupilam Tangle Tezzer. Szczotka  doskonale rozczesuje dodajac wlosa objetosci, nie szarpie ich  a przy okazji wykonuje doskonaly masaz glowy.  Do tej pory uwazalam ja za zbedna  w swojej pielegnacji jednak teraz nie oddala bym jej za zadne skarby swiata.

Moje wlosy maja rozne dni raz ukladaja sie ladnie, sa blyszczace  i sprezyste a raz suche i matowe jednak odkad  dopasowalam do nich odpowiednia pielegnacje   maja wiecej tych dobrych dni. Jako ze nie lubia  zbytnio protein  staram sie nie przesadzac z odzywka Organix  za to odzywke Naked z olejkiem jojoba pija jak szalone. Miod to ich ulubiony pol produkt. Stosuje go dopiero od okolo miesiaca jednak juz widze  efekty, miod  sprawia ze wlosy nie oddaja wody- wiec pomaga w nawilzaniu  a najlepiej sprawdza sie laczony z olejkiem. Ponoc  miod+woda to naturalny rozjasniacz jednak nie moge zbytnio wypowiedziec sie na ten temat powniewaz moje wlosy sa  dosyc jasne i trudno je rozjasnic jeszcze bardziej. Lacze odzywki  ktore posiadaja proteiny z tymi ktore maja emolienty.  Nie splukuje ich odrazu. Wlosy zazwyczaj rozczesuje na mokro, inaczej   nie ukladaja mi sie a staram sie  unikac suszenia wlosow suszarka. Jednak kiedy to robie  uzywam chlodnego powietrza. Po wysuszeniu wcieram ktores serum zabezpieczajace. Na noc staram sie wlosy  wizac w luznego koczka badz warkocz lecz czasem poprostu  tym zapominam. Kiedy wlosy juz sa przetluszczone u skory glowy  olejuje je serum , staram sie je trzymac jak najdluzej czasem cala noc jednak czasem nie mam  na to czasu i trzymam tylko pol godziny. Farbuje wlosy rozjasniaczem lub mocnymi farbami rozjasniajacymi , najczesciej maja wode 12 % wiec bardzo mocna, farbuje tylko odrosty a kiedy mam juz tecze na wlosach (wciaz szukam farby idealnej) farbuje cale wlosy czyli  miej wiecej raz na rok.  Mysle ze, gdyby nie olejowanie  moje wlosy byly by w oplakanym stanie,  wcale tez nie uwazam ze sa teraz w idealnym. Pakuje w nie dluzo kosmetykow aby ich wyglad chociaz troche mnie zadawalal. Musze przyznac tez ze duzo dalo mi  posluchanie rad madrzejszych , jak dotad uwazalam ze lagodny szampon bez sls  jest zbedny, jednak roznice widze dopiero teraz kiedy uzywam szamponu Naked.  Moja pielegnacja wlosow zaczela sie 2 lata temu co juz dalo mi duzo efektow, jednak swiadoma - okolo miesiaca temu i efekty sa zaskakujace. 


kliknij aby powiekszyc









3 komentarze:

  1. Trzy pierwsze produkty widzę pierwszy raz na oczy.
    Proteinowa odżywka bardzo mnie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. byc moze ze 3 pierwsza to Angileskie odzywki jednak, akurat ta proteinowa mozesz dosac w Polsce w drogeriach Hebe ;) z tej serii jest rowniez olejek zazbezpieczajacy koncowki wlosow bez alkoholu w skladzie ktory napewno wyprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe produkty :D Kurcze, przeraża mnie logo Twojego bloga, kojarzy mi sie z horrorem :p

    OdpowiedzUsuń